lørdag, mai 06, 2006

Sesong start for...


...grilling!!
Datoen er 6.mai,tempraturen er svimmlende 22(varme)grader og
selskapet er godt.


Tre generasjoner rundt et bord fylt med årets første grillmat...grillet av vikaren meg,Marianne!Det er ikke hverdags kost i Kollåsen,men når generalen(som seiler Anders kaller far)er ute på vift,ja da trår jeg til og svir en kottis eller to for venner og bekjente.
Da snakker vi om livets gode venner:min aller kjæreste mann,med såre tær fra fotballkampen bare timen tidligere..og av den grunn vandrene rundt i svigermors klogger.Elsker deg Kristoffer!!

Anders,Anes seiler kongen,også kaldt skatekongen,matkongen,drikkekongen,skikongen,syklekongen,
effektkongen,kleskongen,
spisekongen,interiørkongen,butikkkongen.... rekken er uendelig lang,så vi holder oss til tidens tittel:seilekongen!Iført min gamle liksom high school jakke sitter han i vårt glade lag,trolig tenkende på hvordan hans kjære Aurora(seilbåten) har det trangt innimellom alle de andre STORE båtene langs Bergensbrygge kant
.Skippo`hoi.
Videre har vi gromgutten Torstein i vårt muntre lag,han også iført en av mine gamle jakker.En kjempe diger pels jakke fra skole ballet på sent 90-tallet.Tenk jeg bar jakken i tro om hvor voksen og kvinnelig jeg utrykte meg...mens jeg i dagens lys tydelig ser hvordan den bare roper kosebamse,så Torstein kledde den godt.

Så min Birthebest!!Kvinnen i mitt liv(forloveden til seilerkongen),
solbrun etter ti dager
i Portugal med klassen sin fra BAS.Den eneste kvinnen(uten om slekten)jeg elsker!



Dadda,tigern`,Anette,min bestis..søsteren min.Ti år eldre enn meg,men ALLTID min Dadda.Litt må jeg dele på henne,for på lån er hun litt daddaen til Birthebest også...lyden deres er dudidudiduuu!!
Aldri en grillfest 2006 uten hennes fantastiske brimisalat,thank u.

Min læremester mamma har endelig blitt mormor,bestemor,besto,barnevakt:)...sitter her og ser på bilder med Dadda fra daddas bikerfest dagen før.Pga mamma er jeg den jeg er i dag,
og jeg er lykkelig.

Casper ligger i vognen sin og mor selv er bak kamera...her lar vi dere selv fylle inn beskrivelsen

En bra dag,en bra gjeng,lager bra minner.
Husk å stopp opp i hverdagen i blant,
senk skuldrene,
trekk pusten
og lev.

Ingen kommentarer: